השאירו הודעה ונחזור אליכם בהקדם

    השאירו פרטים

    הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים

    אודות תחום הלימוד

    מקצוע הנדסאי אדריכלות הוא מקצוע מרתק, עשיר ומאתגר, שיעניק לכם הזדמנות לתכנן מבני מגורים ומבני ציבור, כעצמאיים או כשכירים במשרדי תכנון גדולים, וגם לבחור האם להשתלב בוועדות הרשויות המקומיות, להשתתף בתיעוד ושימור מבנים, להתמחות בייעוץ ופיקוח על בניה ירוקה, לעבור הסמכה כיועצי נגישות ועוד. כהנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים תהפכו רעיונות לתוכניות, ותוכניות למבנים מוקפדים, ותהיו אחראים על תכנון כל הסביבה האורבנית הבנויה; מתכנון חלל הפנים, הבניין, התשתיות והמעטפת, ועד לתכנון היבטים עירוניים כמו היחס אל הרחוב, תנועה, אקלים, שטחים ירוקים והתייחסות להתחדשות עירונית.

    אודות מגמת הלימוד

    לימודי הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים במכללת 'הנדסאים תל אביב' יכשירו אתכם בהצלחה לתכנן ולעצב חללי מגורים, עבודה ופנאי מפורטים ומעוררי השראה, תוך פיתוח סגנון מנומק וייחודי. הלימודים יאפשרו לכם להביא לידי ביטוי את הכישורים היצירתיים הטמונים בכם ליצירת חללים אדריכליים מקוריים, חדשניים וברי קיימא.

    לימודי הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים מפגישים את הסטודנטים עם תחומי ידע ועשייה מגוונים המשלימים זה את זה. במסגרתם תרכשו הבנה תלת ממדית, שליטה ובקיאות בשרטוט אדריכלי, בהנדסת אנוש, בשלד הבניין, בחומרים המרכיבים אותו ובאקלים בו הוא מצוי, לצד בקיאות בהיסטוריה של האמנות והאדריכלות, יכולת תכנון יצירתית וקפדנית בכל רמות הבניין, עיצוב פנים, מערכות בניין, ריהוט ותכנון אדריכלי מפורט לביצוע.

    ייחודו של הנדסאים תל אביב

    אנו הולכים לבלות יחד תקופה משמעותית וחשוב לנו שתיהנו לא רק מהתוצאה, כי אם גם מהמסע המשותף שלנו בדרך להגשמת היעד. לשם כך בנינו תוכנית לימוד איכותית, שמעודדת מחשבה עצמאית וגישה ביקורתית, וחותרת לאחריות חברתית ולמצוינות מקצועית.

    סגל מרצים מקצועי, עתיר ניסיון וידע, המונה שורה מעוררת השראה של מומחים החיים ונושמים את השטח, מחבר בין תיאוריה למעשה, ורתום כולו כדי להבטיח את הצלחתכם במבחנים החיצוניים של מה"ט, ואת זכאותכם לתעודה (דיפלומה), לרישוי ולהסמכה מלאה. כולם מחויבות ליחס אישי ולמדיניות "דלת פתוחה", בה כל סטודנט יכול לפנות בכל בעיה או התלבטות, לקבלת תמיכה ומענה לכל שאלה, קושי או אתגר.סביבת לימודים מעודכנת ונעימה, מגוון עזרי לימוד ומרחבי למידה מתקדמים המותאמים בדיוק ללימודי הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים, הופכים את חוויית הלימוד למהנה. וכחממה המתגאה בטיפוח הדור הבא של הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים תלמדו בקבוצות קטנות ואינטימיות, באווירה תומכת, מאתגרת ומעשירה.

    מידע חשוב לגבי המגמה

    הלימודים במגמת הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים נערכים בקבוצות קטנות ובהנחיה אישית, בכיתות מאובזרות ובמעבדות מחשבים מתקדמות. מאחר שלא ניתן ללמוד אדריכלות בלי להרגיש ולחוות אותה, נצא לסיורים מקצועיים, נתעד וננתח את הסביבה הבנויה ונתרגל התבוננות חדשה במרחב העירוני והבנוי סביבנו. נלמד לבנות מודלים תלת ממדיים (פיזיים ודיגיטליים) ולערוך פרזנטציות גרפיות משוכללות, נתכנן את פרויקט הגמר האישי לפרטי פרטים ונלמד כיצד לספק פתרונות למגוון רחב של אתגרים תכנוניים ועיצוביים.

    הידע הרב תחומי מספקים לבוגרי ובוגרות מסלול הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים יתרון משמעותי בעולם תחרותי, ומניחים את הבסיס להצלחה בכל נתיב קריירה אשר יבחרו בו. בוגרים אשר השלימו את כל הדרישות האקדמיות, ועמדו בהצלחה בכל המבחנים, רשאים להירשם בפנקס ההנדסאים כהנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים, הם הופכים להיות בעלי זכות חתימה על בקשה להיתר ויכולים לתכנן מבנים עד 4 קומות, המתנשאים לגובה של עד 11.5 מטרים, בכפוף לחוק התכנון והבנייה, וכל זאת ללא כל צורך בתקופת התמחות.

    מטרת תוכנית הלימודים במגמה להכשיר את הסטודנטים לתכנן פרויקט גמר מפורט ולהגן עליו, לקבל רישיון לתכנן בניין בעצמם, ולבחור האם להתמחות בעיצוב פנים, להשתלב בוועדות רישוי במועצות מקומיות או לעבור הכשרות ייעודיות בנגישות ו/או אקלים. לצד זאת, תוכנית הלימודים במגמה נבנתה כדי לפתח אצל בוגריה התבוננות משוכללת על העולם הבנוי ויכולת לתכנון סביבה בנויה טובה, נעימה וברת קיימא, ולהקנות מיומנויות חשיבה, תכנון ופתרון בעיות, באופן יצירתי ומקיף.

    המטרה שניצבת לנגד עינינו היא להכשיר מתכננים מומחים בתחום האדריכלות ועיצוב פנים, שיתכננו ויעצבו את הסביבה שבה אנו חיים, עובדים ומבלים. לשם כך אנו מציידים את הסטודנטים, לא רק בארגז כלים מקצועי, כי אם גם בגישה אחראית לקהילות, לאנשים, לסביבה ולעתיד.

    לימודי הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים מתאימים לכל מי שיש לו תשוקה לעיצוב ואדריכלות, ועולמות אלו מסקרנים ומרתקים אותם. הם מתאימים לבעלי יכולת ועניין בתחומים טכנולוגיים ואמנותיים-יצירתיים, הצמאים לידע רב תחומי ורצון לפתור בעיות מורכבות. הלימודים מאפשרים לפתח קריירה מצליחה בתחום גם לאנשים ללא רקע קודם בתחום האדריכלות ועיצוב הפנים, למעוניינים בהסבה מקצועית,  וגם למעצבי פנים מנוסים, השואפים לזכות חתימה ושליטה אמיתית על תהליך התכנון והרישוי.

    לבחירתכם, 2 מסלולי לימוד במגמת הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים: מסלול לימודי בוקר או מסלול לימודי ערב.

    • מסלול לימודי בוקר:  במסלול זה הלימודים נפרשים על פני שנתיים וחצי, לאורך 5 סמסטרים, 4 ימים בשבוע.
    • מסלול לימודי ערב משולב:  במסלול זה הלימודים נפרשים על פני שלוש שנים, לאורך 8 סמסטרים (כולל שני סמסטרי קיץ) 4 ימים בשבוע: שלוש פעמים אחה"צ-ערב, ובוקר יום שישי.

    כללי:

    • זכאי לתעודת בגרות ישראלית מלאה
    • בעל זכאות לתעודת בגרות חלקית, הכוללת ציון 55 ומעלה
      • מתמטיקה ברמה של 3 יח"ל לפחות
      • אנגלית ברמה של 3 יח"ל לפחות
      • מקצועות העברית, אחד מתוך הבאים: חיבור, ספרות, לשון או הבעה ברמה של 2 יחידות לפחות (יתקבלו גם שני מקצועות ברמה של 1 יח"ל כל אחד).
    • תעודת סיום של מכינה טכנולוגית שהיקף המכינה הינו:
    • 200 שעות לימוד מתמטיקה
    • 200 שעות לימוד אנגלית
    • 100 שעות לימוד הבעה עברית או כתיבה אקדמית או אוריינות בציון 'עובר' לפחות
    • תעודת טכנאי מוסמך או בוגר תואר ראשון ממכללה או אוניברסיטה המוכרים על ידי המועצה להשכלה גבוהה

    תנאי קבלה על סמך גיל:

    • מועמד ללימודים במסלול הכשרת הנדסאים שבמועד התחלת הלימודים יהיה בן 35 ומעלה יתקבל על סמך אחד מהאישורים הבאים:
      • אישור/ תעודה על נסיון 12 שנות לימודים ממוסד חינוכי מוכר בארץ
      • אישור מהיחידה לאישורי השכלה במשרד החינוך על השכלה שווה ערך ל- 12 שנות לימודים.

    תנאי קבלה נוספים למגמת אדריכלות ועיצוב פנים:

    • מבחן מיון באדריכלות (אין צורך בידע מוקדם).
    • במקרים מסוימים, ראיון אישי עם ראש המגמה

    פרויקט הגמר במגמת הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים הוא פרויקט הדגל של הסטודנטים במכללה. תכנון הפרויקט נמשך לאורך שני הסימסטרים האחרונים ללימודים, בקבוצות קטנות ובהנחיה אישית של אדריכל או אדריכלית מוסמכים, בליווי צוות אנשי מקצוע (מעצבים, מהנדסות ואדריכלים), המלווים ומנחים את המקצועות העוטפים: תכנון קונסטרוקטיבי, עיצוב פנים ופרטי בניין. הפרויקט נבחן על ידי בוחנים חיצוניים  מטעם מה"ט, ונועד להביא לכדי ביטוי את היצירתיות ואת מלוא היכולות, הכישורים והמיומנויות שרכשו הסטודנטים במהלך הלימודים. צוות המגמה המצוין שלנו מורכב כולו מאנשי מקצוע מיומנים ועתירי ניסיון, שמגיעים מהעשייה היומיומית האמיתית של תכנון, עיצוב, רישוי ופיקוח, וכולם עובדים בשיתוף פעולה מרוכז ומגוייסים לטובת פרויקט הגמר של כל אחד ואחת מהסטודנטים. צוות מנחי פרויקט הגמר תומך ומעניק את כל הכלים, העזרים והידע הנחוצים, על מנת שתשלימו את הפרויקט בהצלחה.

    לבוגרי המגמה תוענק דיפלומת הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים מטעם מה"ט.

    בוגרי מגמת הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים ממלאים תפקידי מפתח בכלכלה הישראלית בכלל ובבניין הארץ בפרט, וכאנשי מקצוע אשר בסמכותם לתכנן, להפיק תוכניות, לחתום ולהגיש בקשות להיתר בניה למבנים (מגורים וציבוריים) עד 4 קומות, הם נהנים משפע של אפשרויות לפיתוח הקריירה – אם כעצמאיים ואם כשכירים.

    בוגרי לימודי הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים יכולים להשתלב כמתכננים במשרדי אדריכלות, לפתוח פרקטיקה עצמאית לתכנון אדריכלי, להתמקד ולהתמחות בעיצוב פנים, להשתלב בוועדות תכנון ברשויות המקומיות, לעסוק בייעוץ בתחום האקלים והבניה הירוקה, לשמש יועצים בתחום הנגישות בבניה ציבורית ועוד.

    ההתעניינות הגדולה מצד משרדי אדריכלים, מעצבי פנים ומשרדי תכנון בסטודנטים שלנו, מאפשרת לנו לסייע לסטודנטים בהשתלבות בעולם העבודה כבר במהלך הלימודים. יחידת ניהול קריירה ב'הנדסאים תל אביב' מקיימת שיתופי פעולה מתמשכים עם מעסיקים ונציגי גיוס על מנת לסייע לבוגרים להשתלב בצורה מהירה וחלקה בעולם התעסוקה. הסטודנטים שלנו נהנים ממעטפת של שירותי ייעוץ והכוונה, הכוללים: ייעוץ והדרכה בכתיבת קורות חיים, הכנה יסודית לראיונות עבודה, סיוע באיתור משרות מתאימות, מגוון משרות המתעדכנות תדיר העולות לעמוד הפייסבוק של המכללה ומלוח משרות ייחודי של 'הנדסאים תל אביב'.

    ראשת המגמה

    ד"ר אדר' איה פרי

    ד"ר אדר' איה פרי, בוגרת הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים (B.Arch) מהטכניון, בוגרת תואר שני (M.A) של התוכנית הבינתחומית באומנויות, באוניברסית תל אביב ובעלת דוקטורט מאוניברסיטת תל אביב. לד"ר פרי ניסיון רב בתכנון, בהוראת התכנון האדריכלי והנחיית פרויקטים באקדמיה והיא חוקרת ומרצה על השפעת האדריכלות והסביבה הבנויה על החוויה האנושית היומיומית, במציאות ובקולנוע. ד"ר פרי מאמינה שאדריכלות היא שילוב מורכב ועשיר בין מרחב, חומר, תנועה אנושית, אור וחוויה חושית, וכי אנחנו, כמתכננים ומתכננות, אחראים על העולם הבנוי סביבנו, ועל ההשפעה הגדולה שלו על כולנו.

    תכנית הלימודים

    • מתמטיקה
    • אנגלית טכנית ללימודי אדריכלות
    • עיבוד תוכניות
    • יסודות העיצוב
    • פוטושופ
    • יישומי מחשב: שרטוט אדריכלי, כולל תוכנות תלת ממד
    • תחיקת הבניה והבטיחות
    • עקרונות התכנון האדריכלי – סטודיו
    • חומרי בניין
    • מערכות בניין
    • תורת הבניה ופרטי בנין (עיוני ומעשי)
    • סטטיקה ותכן מבנים
    • עיצוב פנים וארגון חלל – סטודיו
    • הנדסת אנוש
    • עקרונות עיצוב המוצר וריהוט – סטודיו
    • בקרה וניהול בניה
    • תכנון אקלים ובניה ירוקה
    • פיתוח שטח
    • אדריכלות נוף

    מגמות לימוד נוספות שתוכלו ללמוד אצלנו

    לפרטים נוספים השאירו הודעה

      התחל שיחה
      דברו איתנו :)
      היי, איך אנחנו יכולים לעזור לך?